Saturday, November 6, 2010

negeri kita,rumah kita, bumi Allah





Dia berhak merendam,mengering kontangkan, terbalik tunggin atau apa saja keatas ciptaan-Nya. kami redho dgn ujian Mu ini. terhantuk lah sikit kat sapa yang lupa alpa dengan nikmat kuasa dunia ni kan. biasalah,mai pi serban besaq bakoi pun, main dengan politik,kuasa dan wang,, boleh hanyiuttt~~~~tapi takla semuaa
halaman rumah aku memang tenggelamm. kesian pokok2 bunga mak.


terasa rugi lah sikit tak dapat thrill dengan aksi2 banjir tahun ni, last time alor staq banjir tahun 2005 kut, time tu rumah aku hanya penuh kat longkang depan saja,kali ni sampai masuk dapoq belakang sea oat! bilik bawah tu masuk dekat depan tandas,sygnya floor board rosak sedikit sbb berendam dlm ayaq dua hari.tsk tsk. apapun bersyukur la rumah aku masuk sikit saja, rumah org lain smpai tenggelam ke bumbung,mcm kena beli rumah baru ja sebab semuanya rosak.kesian kan,nak buat cmna.Keja Allah.
aku talipon rumah setiap sejam everyday to get updates. dpt tau ayaq ngn api putuih, and my dad had to randok ayaq 1 km everyday utk keluaq ke jln sultanah ( parking keta kat masjid) sampai beliau sakit tulang kaki dan jantungnya yg tak sehat sgt smpi dok nyut2 sbb dok prepare in case ayaq masuk smpai kedalam ruang tamu. seddih rasa useless gila aku lena sdp kipas kelajuan lima mak ayah aku tdog dlm panaih tak lena sgt takot hanyut. sadis.

No comments: